miercuri, 16 februarie 2011

CARAREA TINERETII CURATE

Tanarul ca prieten


Prietenia este un lucru sfant.Prietenul adevarat iubeste oricand,dar in nenorocire ajunge ca un frate(Prov.17,18)
Si cel care iti este cu adevarat prieten tine mai mult la tine ca la un frate(Prov.18,25)
Nici una din comorile pamantesti nu este atat de scumpa ca inima unui prieten adevarat,nu numai pentru un tanar sau o tanara,dar mai ales pentru ei.
Prieteniile cele mai adevarate se fac la tinerete.Si adevaratul prieten din tinerete iti ramane prieten toata viata,devenind adeseori mai apropiat decat un frate,caci un frate nu-ti este totdeauna prieten.Dar un prieten iti este totdeauna un frate.
Tanarul cu adevarat credincios va fi pentru totdeauna prietenului sau un frate adevarat si sfant,caci prietenia lui va izvori din Duhul Sfant,fiind o roada minunuta a Duhului Sfant.Prietenia aceasta va fi strabatuta totdeauna de fiorul unei credinciosii si virtuti ceresti.
Toate roadele Duhului Sfant care sunt aratate in Cuvantul Domnului din Galateni 5,22:
dragostea,bucuria, pacea, indelunga-rabdare,facerea de bine,credinciosia ,blandetea,infranarea,curatia,toate-toate aceste minunate boabe dulci cresc pe strugurele prieteniei adevarate.
Asa i-a vazut Mantuitorul nostru Iisus Hristos pe Sfintii Sai urmasi cand le-a zis:
,,Voi sunteti prietenii Mei"(In.15,14-15)
Domnul Iisus asa Prieten a fost.Caci intradevar nu este o dragoste mai mare decat sa-si dea cineva viata pentru prietenii sai(In.15,13) Si asa a facut Domnul nostru,Prietenul adevarat al tineretii noastre.Cand spunem cuvantul sfant,,Prieten"-atunci la Singurul Prieten mai Adevarat si mai Credincios dintre toti,la Iisus Hristos-sa ne gandim.

Nedespartitul meu Prieten

Nedespărţitul meu Prieten
Mântuitorul meu Cel Sfânt,
Ocrotitorul meu Puternic,
ce-adânc îndatorat Îţi sunt!

Ce-adânc întreaga mea fiinţă
de-a Ta credinţă s-a pătruns
c-atât de plin mă simt de Tine
şi-n ce-i văzut şi-n ce-i ascuns.

Din tot trecutul vieţii mele
uitat-am tot ce cunoşteam
pe Tine însă tot mai dulce
şi mai adânc în gând Te am.

Uitat-am feţe mult iubite
ce-mi luminară-al vieţii crez,
dar Faţa Ta şi-n ochi şi-n suflet
mereu mai limpede-o păstrez.

Cu ce-am avut mai drag pe lume
stau tot mai rar şi mai puţin,
dar cerul gândurilor mele
întreg, de Tine-i tot mai plin.

Azi n-am nici amintiri din urmă
şi nici dorinţi din viitor, —
făptura Ta Slăvită-mi umple
întregul inimii fior.

Şi tot ce-aş mai dori pe lume
întregul fericirii rai
cu-ntreaga sete de iubire
în Tine-mi sunt, doar Tu le ai.

Tu mi-ai schimbat a vieţii bezne
în soare strălucit şi sfânt
— Mântuitorul vieţii mele
ce-adânc îndatorat Îţi sunt!

Cararea tineretii curate -Traian Dorz (Ed.,,Oastea Domnului"Sibiu-2004)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu